TaxPoint

O účetní kanceláři TaxPoint

TaxPoint je menší účetní a daňová kancelář se sídlem v Brně. Založena byla v roce 1999 daňovým poradcem Jiřím Hanákem, který je dodnes jedním z jednatelů společnosti. Kancelář má celkem 10 zaměstnanců a pestrou škálu klientů – od drobných živnostníků po velké korporátní firmy.

Parametry účetnictví a mzdové agendy

Účetní kancelář TaxPoint zpracovává pro své klienty tisíce účetních dokladů a vyšší stovky mzdových podkladů měsíčně.

 

Před Docspointem: Časté opožděné předávání papírových dokladů

Před zavedením Docspointu se doklady do účetní kanceláře dostávaly od všech klientů v papírové podobě. Klienti je zpravidla doručovali najednou po ukončení předmětného měsíce. Často však se zpožděním oproti doporučeným lhůtám (pro hladké zpracování podkladů a včasné podání přiznání). To způsobovalo výrazný časový tlak na účetní, aby stihli účetnictví zpracovat včas a připravit všechny povinné výkazy pro veřejnou správu. Za jejich nedodání by klientům hrozil finanční postih.

Účetní z kanceláře TaxPoint také brzdila nutnost urgovat klienty kvůli chybějícím dokladům. Z tohoto důvodu trávili zbytečně čas komunikací s klienty a nemohli se efektivně věnovat zpracování jejich účetnictví či mezd. Čas trávený urgencemi lze jen těžko zahrnout do fakturace. To účetní kanceláři snižovalo průměrný zisk na klienta a bez jejího zavinění zhoršovalo výsledky podnikání.

 

Po zavedení Docspointu: Průběžné předávání podkladů a lepší plánování práce

Po zavedení Docspointu u části klientů, kteří využívají účetní systém Pohoda, došlo k výraznému zlepšení workflow. Účetní mají možnost řešit příchozí podklady průběžně a lépe si plánovat práci.

Do účetnictví se dostávají doklady již odsouhlasené od odpovědných pracovníků klientů. Všechny doklady se také dají kdykoliv najít v archivu. V účetním programu Pohoda je doklad okamžitě k dispozici ve formátu PDF bez nutnosti hledání v šanonech. Zrychlily se kontroly a tím i samotné zpracování přiznání.

 

Už žádné přemýšlení, kam s novými šanony

To, že účetní kancelář přestala u klientů využívajících Docspoint tisknout doklady, mělo několik pozitivních efektů. Nejvýraznějším je úspora fyzického místa, které by za jiných okolností zabíraly šanony plné papírů. Druhotným efektem je úspora finančních prostředků za papír a tisk a pozitivní vliv na ekologii.

 

Efektivitě účetních pomáhá i mobilní aplikace Docspoint a vytěžování

Klienti i účetní z kanceláře TaxPoint si zvykli používat také mobilní aplikaci Docspoint. Využívají ji zejména na účtenky či faktury, které dorazí poštou nebo s různými balíky.

Kancelář využívá i možnosti vytěžování pomocí integrovaného nástroje Rossum. Tento nástroj pomáhá šetřit čas při přepisování údajů. Zároveň eliminuje chyby, které by mohly vzniknout manuálním zadáváním do účetního programu. Systém doklad vytěží a na účetní již zbude pouze rychlá kontrola. I díky tomu lze dosáhnout zajímavé časové úspory.

 

Vyjádření klienta

Na závěr paní Popelková, daňová poradkyně kanceláře TaxPoint, dodává: „Díky Docspointu je jasně dané, co se děje s fakturami a účtenkami – od nahrání přes schválení a zaúčtování po archivaci. Nic se neztratí, vše jde lehce a rychle dohledat v PDF - jak v Docspointu, tak i po zaúčtování v Pohodě. Úplně nám odpadl tisk a zakládání do šanonů. I díky tomu je práce možná odkudkoliv a není vázaná na kancelář. Doklady se nám od klientů dostávají do účetnictví průběžně – případně už odsouhlasené klientem, nikde se nehromadí. Případné problémy lze řešit s dostatečným předstihem – ne až na poslední chvíli před uzavřením DPH.

Zjistěte, jak může Docspoint ušetřit desítky hodin času
a náklady na účetnictví i vám.

Napište si o nezávaznou konzultaci a bezplatné demo.